Vliegen naar Washington DC

Dag 1, vrijdag 31 augustus

Vanmorgen waren we al om half8 wakker geworden door de regen. He bah! Douchen, aankleden en even de laatste dingen in huis opruimen. De koffers staan klaar.

We hebben nog een bakkie thee gedronken en een cracker gegeten en om half 10 zijn we naar het station gereden met de bus. Bij de bushalte nog even door de buren (naast en tegenover ons) uitgezwaaid, en daarna mooi optijd op het station voor de trein naar Schiphol.

Met een kleine vertraging kwamen we om 11uur aan op schiphol, op de vertrekborden gekeken waar we moesten inchecken en naar de balie gegaan. Hier stonden we netjes te wchten omdat de borden aangaven dat de balies nog dicht waren, maar neehoor we werden aan de balie geroepen om in te checken. Dit verliep dus erg vlot, onze 2 koffers wegen ook ruim onder het gewicht dat we mogen meenemen (18,3kg Niels en 18kg voor mij) daarna door de douane heen en alles is oke. Achter de douane kopen we even langs de winkeltjes en gaan rond 12uur even een broodje eten en genieten van het uitzicht.

Om 13:15uur moeten we eigenlijk boarden maar dit wordt ongeveer een half uur later omdat het uitladen van de koffers (vorige vlucht) erg traag gaat. We vertrekken uiteindelijk met 20min. vertraging naar IJsland - Reykjavik.

Vliegtijd: 3uur en 10min.
Tijdsverschil: 2uur vroeger dan Nederland
Afstand: 2038km
Temperatuur: in IJsland is het 11 graden!!!

We zijn om 15:15uur geland en hebben nu nog maar 35min. om uit het vliegtuig te komen, door de douane en weer naar de gate. Eenmaal uit het vliegtuig zien we dat we ons niet druk hoeven te maken, het vliegveld is neit zo groot en al helemaal niet druk, dus we zijn zo weer door de douane en bij de gate aangekomen zien we dat onze connecting flight ook een vertraging heeft van 25min. We kunnen dus even rustig het winkeltje binnen, halen wat zoutjes en sushi voor op de volgende vlucht. Om 17:00uur mogen we boarden, krijgen we een flesje water en zitten we bijna helemaal achterin het vliegtuig.

Vliegtijd: 5uur en 45min.
Tijdsverschil: 4uur vroeger dan IJsland (dus 6uur met Nederland)
Afstand: 4507km
Temperatuur: in de USA is het 28graden, kijk! dat zijn temperaturen :)

Zodra we in de lucht zijn eten we de sushi op, we hebben trek, want ja in onze biologische klok is het al 19:00uur. Onderweg kijken we allebei een aantal films en doen onze ogen even dicht. We komen uiteindelijk om 7:30pm aan op Washington Dulles airport. We stappen uit het vliegtuig en worden met een megabus vervoert naar de douane en bagagedrop. We zijn snel door de douane heen en Niels had onze koffers al op de band zien liggen dus die hebben we ook zo te pakken.

We lopen door de luchthaven naar de shuttlebus die ons brengt richting de stad. Hier stappen we over op de metro naar ons hotel. Om 10pm staan we bij het hotel en het was even zoeken naar de ingang maar die hebben we snel gevonden en kunnen inchecken.

We kijgen een kamer op de 14e etage met poolzicht. We stappen onder de douche en daarna gaan we op bed liggen (we zijn bijna 24uur op want in Nederland is het al bijna half5 's morgens) en gaan lekker slapen.

Groetjes!

Foto's:53
Benzine: -
Ontbijt: niet inbegrepen
Internet: in de lobby / betalen op de kamer